Editor de continguts

L'EMT llança una campanya d'informació dels punts de recàrrega de targeta ciutadana

NOTÍCIES

09 d’ag. 2017

L'EMT llança una campanya d'informació dels punts de recàrrega de targeta ciutadana
Una app web mostrarà els comerços més propers que ofereixen aquest servei i també hi haurà informació directa per telèfon

L’Empresa Municipal de Transports (EMT) de l’Ajuntament de Palma inicia avui una completa campanya de comunicació dels punts de recàrrega de la targeta ciutadana que estan actius. Mitjançant una aplicació web específica, els ciutadans podran ser informats dels cinc punts de recàrrega més propers a una localització concreta (adreça, codi postal) que indiquin. La app web es promocionarà a través d'un codi QR i una direcció web (http://emtpalma.prepay.es/).

 

A partir d’ara, l’EMT també ofereix als ciutadans la possibilitat d'informar-se a través del telèfon 971 942 370 dels punts de recàrrega existents.

 

La campanya de comunicació consta de:

• Adhesius en tots els autobusos de la flota en servei (175)

• Adhesius en les principals parades

• Cartells en les oficines d'atenció al públic del Ajuntament i oficines de l'EMT.

• Bàner en pàgina web de l'EMT (ja actiu www.emtpalma.es )

• Campaña en xarxes socials, Facebook i twitter.

 

Actualment hi ha uns 200 punts de recàrrega de targeta, “sense els estancs que han decidit no prestar aquest servei, ja que el servei de recarrega de la targeta ciutadana es realitza en tot tipus d'establiments comercials i per tant està garantit”, ha assegurat el gerent de l’EMT, Mateu Marcús.

 

Es recarreguen targetes en tot tipus d'establiments, com papereries, quioscs de premsa, tendes d'alimentació, locutoris, basars, farmàcies, llibreries i perruqueries, a més de les 10 màquines de auto-recàrrega situades a diferents parades (Parada 048 - Grans Magatzems Avinguda Alexandre Rosselló, 10, Parada 052 - Plaça del Mercat, Plaça del Mercat, 11, Parada 054 - Avinguda Jaume III, Avinguda Jaume III, 22, Parada 094 - Porto Pi, Avinguda Joan Miró, 190, Parada 1075 - Son Espases, Consultes externes, Carretera Valldemossa, 79, Parada 219 - Plaça d'Espanya-Estació, Plaça Espanya (Estació), Parada 452 – Avinguda Gabriel Alomar, Avinguda Gabriel Alomar, 1, Parada 455 - Plaça d'Espanya-Monument, Plaça Espanya (Monument), Parada 547 - Aeroport arribades, Edifici Aeroport arribades, Parada 981 - Avinguda d'Alemanya, Avinguda Alemanya, 3.

 

Com ha explicat el gerent de l’EMT, Mateu Marcús, “els estanquers que no estan avui recarregant targetes ciutadanes suposen només el 18% del total de comerços que presten en l'actualitat aquest servei. Des que va començar la reivindicació dels estanquers ja hem recuperat gairebé el 70% dels punts de recàrrega perduts, i seguirem en aquesta línia fins a compensar-los a tots”.

 

“Adherir-se com a comerç a la recàrrega de targeta ciutadana és voluntari, i es fa sota les condicions d'un contracte que es va signar en l'anterior legislatura i finalitza a principis de 2019, on l'empresa adjudicatària negocia amb els comerços la comissió per targeta recarregada” ha afirmat el gerent.

 

“Des de l'EMT es lamenta la decisió dels estanquers de no seguir recarregant la targeta ciutadana. Estem oberts a col·laborar amb ells i treballar junts per tractar les millores que es poden introduir en el proper contracte. Els demanem que no facin efectiva la devolució de les màquines, tinguin una mica més de paciència i es negociïn millores amb el contractista”, ha explicat Mateu Marcús.

L'Aeroport de Palma compta ja amb una màquina de auto recarrega de targeta ciutadana

NOTÍCIES

22 d’abr. 2016

L'Aeroport de Palma compta ja amb una màquina de auto recarrega de targeta ciutadana

L’E.M.T ha instal·lat una nova màquina d’auto- recàrrega de targeta ciutadana a la parada d’arribades de l’Aeroport de Palma. Fins ara l’Aeroport no comptava amb cap punt de recàrrega de targeta. Des d’ahir els usuaris de targeta ciutadana podran realitzar les seves recarregues, de moneder o abonaments metsuals, al recinte de l’aeroport. Les noves màquines permeten també el pagament amb targeta de crédit i estan disponibles 24 hores.

La targeta ciutadana es pot recarregar en més de 200 punts de Palma

NOTÍCIES

07 de jul. 2017

La targeta ciutadana es pot recarregar en més de 200 punts de Palma
Una de les imatges promocionals de la targeta ciutadana

La plana web de l’Empresa Municipal de Transports (EMT) disposa d’un mapa interactiu on es veuen tots els punts de recàrrega de la targeta ciutadana que hi ha a Palma. En total, a dia d’avui la targeta ciutadana es pot recarregar a papereries, quioscs, tendes d’alimentació o locutoris, entre d’altres, que sumen 211 llocs diferents. Aquesta informació es pot consultar al llistat de punts.

 

“Volem enviar un missatge de tranquil·litat perquè el servei està més que garantit”, ha explicat el regidor de Mobilitat, Joan Ferrer. El regidor ha lamentat la decisió dels estanquers de no seguir recarregant la targeta ciutadana. “Estam oberts a col·laborar amb ells, hem de treballar plegats per millorar les condicions de l’actual contracte i, sobretot, tractar les millores que es poden introduir al proper”, segons Ferrer.

 

Ferrer ha recordat que l’actual contracte té l’obligació de mantenir un mínim de 200 punts de recàrrega. “No podem rompre un contracte en vigor que acaba a principis de 2019”, ha afirmat Ferrer. Aquests dies s’ha fet una comprovació dels datàfons que estaven actius i s’ha comprovat que una vintena d’estancs no els estan fent servir. Davant aquest fet, des de l’EMT s’ha donat l’ordre que aquells punts que fan recàrregues facin més visibles els cartells que anuncien el servei. A més, si finalment els 50 estancs es donen de baixa del servei, es demanarà a l’empresa concessionària que cerqui nous establiments per arribar fins als 200.

Cort i Govern inicien el procés cap a la integració tarifària.

NOTÍCIES

27 de juny 2017

Cort i Govern inicien el procés cap a la integració tarifària.
A partir del 2018 la targeta ciutadana es podrà emprar a la línea M1 del metro que va a la UIB i permetrà el transbordament sense cost addicional

L’Ajuntament de Palma i el Govern han presentat avui l’inici del procés cap a la integració tarifària entre les xarxes de transport públic que gestiona el Consorci de Transports de Mallorca –autobusos interurbans i tren i metro d’SFM- i l’Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT). L’objectiu de la integració és facilitar la possibilitat d'intercanviar de mode de transport emprant les targetes actuals, la ciutadana i la intermodal –la targeta del TIB-  que es mantindran.

 

“Avui és un dia històric perquè iniciam el camí cap a la integració tarifària”, ha afirmat el batle de Palma, Jose Hila. Hila ha assegurat que “l’aposta per la mobilitat sostenible és incontestable”. “El transport públic ha d’estar més integrat perquè ha de plantar cara al cotxe privat. Fins ara, els dos sistemes públics de transport vivien d’esquena, això ara començarà a canviar”,ha dit el batle. Hila ha destacat que ja s’està “fent feina a nivell tècnic”. “Ara signarem un conveni que ens permetrà que el primer semestre de 2018 es pugui viatjar en metro i tren amb un únic bitllet”, ha resumit el batle.

 

El conseller Pons ha destacat que aquest procés d’integració de les xarxes de bus interurbà, tren i metro amb EMT era una aposta imprescindible per completar el nou model de transport que està impulsant la Conselleria. La integració de la que ja hi ha un full de ruta definit, se suma a l’electrificació del tota la xarxa ferroviària i a nou serveis d’autobús com l’Aerotib ( línees de l’aeroport) o el nou model d’accessos a espais naturals. El conseller ha destacat que el que és més important és oferir a la ciutadania un transport públic que respongui a les necessitats independentment de qui el gestioni. El conseller ha afegit que la integració que a l’any 2018 permetrà que es pugui emprar el metro amb la targeta ciutadana i que es completarà l’any 2019 no només aportarà més comoditat pels usuaris sinó també uns millors preus. 

 

Metro i bus

La integració començarà el 2018 amb una primera fase que permetrà emprar la línia de metro M1 entre plaça d’Espanya i la Universitat de les Illes Balears i l’EMT amb la targeta ciutadana.  L’objectiu és que la línia M1 passi a formar part de la xarxa urbana del transport públic a Palma. Els usuaris de la targeta ciutadana podran optar pel metro per anar a Son Castelló, Son Sardina o la UIB com si fos una línia més de la EMT. L’usuari no haurà de pagar un nou bitllet, si no que, tal i com ja preveu la targeta ciutadana, quan canviï d’un mitjà a l’altre contarà com un transbordament, sempre i quan es realitzi dins dels 90 minuts següents a la primera validació de la targeta.

 

La segona fase començarà el 2019 i consistirà en facilitar l’ús de la targeta intermodal dins dels busos de l’EMT. La targeta intermodal es podrà emprar a l’EMT amb l’objectiu de facilitar els viatges combinats entre TIB (tren o autobús interurbà) i EMT i la intermodalitat, amb transbordament gratuït o amb un mínim cost d’un transport a l’altre que s’ha de definir. El transbordament serà cap els dos sentits: l’usuari podrà començar el seu viatge amb el tren o bus interurbà i transbordar a l’EMT quan arribi a Palma o fer-ho a la inversa, començar el viatge des de Palma per anar a qualque municipi de la resta de la illa. L’avantatge principal de l’usuari es que ja no haurà de comprar ni pagar dos bitllets diferents.

 

Les dues targetes es podran utilitzar en els traslladats dins Palma en els busos de l’EMT i en el metro a la UIB. Pels trajectes interurbans sempre s’haurà d’emprar la targeta intermodal. L’impacte és positiu tant pels usuaris habituals de tren o bus interurbà que podran combinar el seu desplaçament (per exemple fins al seu lloc de feina) amb els autobusos de l’EMT i també pels de l’EMT que veuran incorporat el metro com una línia més.

La línea 1 de l’EMT que uneix el port amb l’aeroport donarà servei les 24 hores tots els dies de la setmana

NOTÍCIES

28 de juny 2017

La línea 1 de l’EMT que uneix el port amb l’aeroport donarà servei les 24 hores tots els dies de la setmana
És la primera vegada que una ruta de l’EMT està operativa durant tot el dia, diumenges i festius inclosos

A partir d’aquest dissabte 1 de juliol, la línea 1 de l’Empresa Municipal de Transports de Palma que uneix el port i l’aeroport donarà servei les 24 hores. Aquesta mesura estarà en vigor durant juliol i agost i, depenent de com funcioni, s’estudiarà ampliar-ho més mesos. És la primera vegada que una ruta de l’EMT està operativa durant tot el dia.

 

Amb aquesta mesura es vol donar resposta a les peticions que els treballadors i treballadores de l’aeroport havien traslladat a l’EMT, a qui demanaven des de fa molt una ampliació de l’horari de la línea 1 per poder anar a fer feina en autobús. A més, la previsió d’una temporada turística rècord recomanava una ampliació del servei que ofereix la línea 1.

 

Fins ara, de dilluns a dissabte la línea 1 començava el servei des del port a les  5:35 del matí i acabava a les 2 hores de la matinada, mentre que des de l'aeroport iniciava ruta a les 6 i acabava a les 1:45 hores. Els diumenges i festius, començava a l’aeroport a les 6 i finalitzava a  les 1:10 hores i al port, de les 5:35 a la 1 de la matinada. Amb la modificació, s’incorporen tres sortides més des del port i cinc des de l’aeroport, un canvi que permet que en aquelles hores que fins ara no hi havia servei s’afegeixi un bus cada hora. Així, a partir de juliol s’ampliarà l’horari amb les següents sortides:

 

  • Dic de l’Oest:   3:00      4:00       5:00

 

  • Aeroport:    2:00       3:00       4:00       5:00       5:45

 

Amb la modificació es millorarà no només el servei nocturn, si no, també, aquell que es presta els diumenges i festius ja que mantindran les mateixes sortides de vespre que un dia entre setmana.

Els busos de l'EMT llueixen la bandera LGTBI per visibilitzar l’aposta per la igualtat

NOTÍCIES

27 de juny 2017

Els busos de l'EMT llueixen la bandera LGTBI per visibilitzar l’aposta per la igualtat

L’Ajuntament de Palma es suma a la Setmana de l’Orgull LGTBI 2017 col·laborant des de les àrees d’Igualtat, Joventut i Drets Cívics i Mobilitat amb Ben Amics, que enguany ha triat el lema “Cos+identitat=La meva decisió” com a eix central de la setmana.

El consistori ha declarat la festa de l’Orgull de dia 28 com a dia d’interès públic municipal, el que vol dir que les activitats que organitza Ben Amics compten amb totes les facilitats logístiques de l’Ajuntament.

Els busos de la flota l’Empresa Municipal de Transports llueixen des del 27 de juny i fins el 2 de juliol la bandera LGTBI “per visibilitzar l’aposta de l’Ajuntament per la igualtat, i contra els missatges d’odi i que l’Ajuntament de Palma és inclusiu”, ha explicat el regidor de Mobilitat, Joan Ferrer.

El transport a demanda arriba a Torre de n’Hug i sa Garriga

NOTÍCIES

13 de juny 2017

El transport a demanda arriba a Torre de n’Hug i sa Garriga
Hila: “Els veïnats em traslladaren la necessitat de disposar d’un servei de transport públic i els hem donat resposta”

El transport a la demanda arriba als nucli de Torre de n’Hug i sa Garriga. L’Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT) ha habilitat aquest servei que el gestiona l’EMT i que es presta mitjançant taxis. És el setè nucli de Palma que compta amb transport a la demanda i dóna resposta a les peticions dels veïnats de la zona, que havien sol·licitat que s’instaurés un sistema de transport públic al nucli.

 

El batle de Palma, Jose Hila, ha destacat el transport a demanda té “el mateix preu que el bus de l’EMT”. “Es tracta d’un servei de transport públic que portarà als residents a l’hospital de referència, son Espases, i als centres de salut i les escoles de son Sardina”, ha dit el batle. “Els veïnats em traslladaren la necessitat de disposar d’un servei de transport públic i els hem donat resposta”. El regidor de Mobilitat, Joan Ferrer, ha explicat que el nou servei té com a objectiu donar cobertura a la zona de la Torre de n’Hug que queda més a prop de la carretera de Sóller” mitjançant “combinació allà on no pot arribar una línea de bus ho combinam amb el servei de taxi”, segons Ferrer.

 

Funcionament

La persona que vulgui emprar aquest servei ha de comprar uns tiquets a l’EMT que haurà d’entregar al taxista. El preu és el mateix que el que tingui assignat a la seva targeta ciutadana, és a dir, 80 cèntims si té el perfil resident o, si és menor de 12 anys, no pagarà res.

 

Els horaris són els següents:

  • Sortides de Camí Destre i Son Hug. Inici: 07.30 hores i final, 20.30 hores. Dissabtes fins a les  dissabtes: 13.30 hores.
  • Sortides Son Sardina i Son Espases direcció Camí Destre i Son Hug. Inici a les 8.00 hores i final, a les 21 hores. Els dissabtes, fins a les 14 hores.

 

El transport a demanda té com a objectiu cobrir les seves necessitats educatives i sanitàries dels residents a les zones on s’instaura. Per sol·licitar el servei s’ha de fer amb un mínim de dues hores d’antelació i els de primera hora, el dia anterior, a través del telèfon 608790929. Funciona de les 8 i les 20 hores de dilluns a divendres i els dissabtes al matí. La seva freqüència és de 60 minuts.

L'EMT posa un bus especial per anar a la FINIFESTA de la UIB

NOTÍCIES

13 de juny 2017

L'EMT posa un bus especial per anar a la FINIFESTA de la UIB

El proper 16 de juny entre les 22 i les 5 hores hi haurà un servei especial des de la Plaça d'Espanya de Palma al Campus de la UIB. 
Tota la informació en pdf adjunt.

La mobilitat del futur a ciutats turístiques, un debat protagonista al XXIV Congrés Nacional de Transport Urbà i Metropolità

NOTÍCIES

03 de juny 2017

La mobilitat del futur a ciutats turístiques, un debat protagonista al XXIV Congrés Nacional de Transport Urbà i Metropolità
Han participat uns 250 gerents i membres de la direcció d’empreses operadores de transport

“La mobilitat del futur a ciutats turístiques” ha estat el títol d’una de les taules rodones del XXIV Congrés Nacional de Transport Urbà i Metropolità que va tingut lloc al Palau de Congressos el dies 1 i 2 de juny, que va comptar amb l’assistència de centenars de gerents, enginyers i operadors de transport urbà d’arreu.

 

El regidor de Mobilitat, Joan Ferrer va exercie de moderador de la taula rodona en la que varen estar presents la regidora de Turisme, Comerç i Treball, Joana Maria Adrover, la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, el director general d’Infraestructures de Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Francesc Xavier Flores i l’enginyer CCP i expert en planificació, Andreu Ulied.

 

Ulied va explicar que totes les ciutats turístiques estan ara “cercant definir el seu umbral màxim de càrrega de turisme i hotels en temps real i cercar un equilibri perquè els residents no se sentin desposseïts”. Així mateix Ulied també va posar sobre la taula la possibilitat de segregar fluxos per tal de gestionar la saturació que pot produir-se a diferents xarxes de transport públic. “”La qüestió és si amb nivells tan alts de saturació pot haver xarxes distintes de transport públic, tarifes distintes, etcètera”, va dir, explicant que tant el turisme com la mobilitat seguiran creixent  en els propers anys.  

 

La regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, va explicar l’experiència de Barcelona. “Catalunya és la comunitat amb més visitants turístiques i la pressió no atura de créixer. Hem començat a actuar però també hem d’abordar les conseqüències que es generen a àrees com la mobilitat, amb línies de bus o de metro saturades, problemes com la mobilitat peatonal o el creixement de vehicles de mobilitat personal”. Així mateix va indicar que no s’ha d’actuar únicament sobre les conseqüències. “Hem de tenir clar quines són les conseqüències de la massificació i veure com les abordam, amb ordenació, la governança pública, nous ingressos”.

 

Ferrer, per la seva banda, va posar damunt la taula el fet que a Mallorca el parc automobilístic ha crescut un 35% en els darrers 16 anys i Joana Maria Adrover digué que les noves tecnologies poden ser un aliat per front als reptes.

 

L’acte s’emmarcà dins del XXIV Congrés Nacional de Transport Urbà i Metropolità que es va celebrar al Palau de Congressos i en el qual participaren uns 250 gerents i membres de la direcció d’empreses operadores de transport urbà tant públiques com privades de tot el país. El congrés va estar organitzat per l’Asociación de Empresas Gestoras de Transportes Colectivos Urbanos (ATUC) en col·laboració amb l’Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT). La trobada s’inclou dins dels actes de commemoració del centenari del transport públic a Palma.

 

A més de aquesta taula rodona, també es varen dues conferències i dues taules rodones.

 

Conferències

“Transformació estratègica per a la conciliació del benestar i la mobilitat” (Jesús Izquierdo, professor de Gestió del Canvi de Talent en IE Business School)

 

“Operadors de transport urbà col·lectiu 4.0: oportunitats i amenaces de l’era digital 4YFN” (Francesc Robusté, catedràtic de transport de la Universitat Politècnica de Catalunya i coordinador d’investigació de Barcelona Innovació del Transport)

 

La taula rodona “El nou paradigma de la mobilitat urbana”. (Varen participar el director executiu de la Union des Transports Publics et Ferroviaires de França, Claude Faucher; la directora d’Innovació de Transport for London, Natalia de Estevan-Ubeda;  el catedràtic de transport de la Universitat Politècnica de Catalunya, Francesc Robusté; l’experta en nova mobilitat Katharina Wagner, i el director de Estratègia de la UITP, Dionisio González).

 

250 persones participaran a Palma al XXIV Congrés Nacional de Transport Urbà i Metropolità

NOTÍCIES

25 d’abr. 2017

250 persones participaran a Palma al XXIV Congrés Nacional de Transport Urbà i Metropolità
Hila: “La trobada permetrà debatre sobre el futur del transport públic en un moment en què és més necessari caminar cap a una mobilitat sostenible”

El Palau de Congressos acollirà l’1 i el 2 de juny el XXIV Congrés Nacional de Transport Urbà i Metropolità, que organitza l’Asociación de Empresas Gestoras de Transportes Colectivos Urbanos (ATUC) en col·laboració amb l’Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT). Al congrés es preveu l’assistència de 250 congressistes de tot el país, que debatran a Palma sobre el “Transport públic: qualitat urbana”. La trobada s’inclou dins dels actes de commemoració del centenari del transport públic a Palma.

 

El batle de Palma ha afirmat que el congrés “permetrà debatre sobre el futur del transport públic urbà en un moment en què cada cop és més necessari caminar cap a una mobilitat sostenible”. “El Palau de Congressos és el millor escenari possible, serà el primer cop que aculli un esdeveniment amb participació municipal”. El regidor de Mobilitat, Joan Ferrer, ha volgut destacar la taula rodona que organitzarà l’EMT, que tractarà el tema de “La mobilitat del futur a ciutats turístiques”, que comptarà amb la presència de l’enginyer de Camins, Canals i Ports i màster en Planificació per la Universitat de Harvard, Andreu Ulied EUA, a més d’altres ponents. “Serà una oportunitat per tractar aquest tema amb altres ciutats turístiques com Palma”, ha dit Ferrer.

 

El secretari general d’Atuc, Jesús Herrero Gamón, ha explicat la importància del transport urbà col·lectiu. “El model de mobilitat present té inconvenients, hem d’evolucionar atenent a altres elements que han de ser una alternativa de veritat”, segons Herrero.

 

Programa del congrés

L’Asociación de Empresas Gestoras de Transportes Colectivos Urbanos agrupa a les empreses de transport públic d’Espanya, siguin públiques o privades, de bus, metro, tren i tramvia. El congrés acollirà dues conferències i dues taules rodones, a més de ser l’escenari del congrés.

 

Les conferències que es faran són les següents:

  • “Transformació estratègica per a la conciliació del benestar i la mobilitat”, que impartirà el professor de Gestió del Canvi de Talent en IE Business School, Jesús Izquierdo.

 

  • “Operadors de transport urbà col·lectiu 4.0: oportunitats i amenaces de l’era digital 4YFN”, que impartirà el catedràtic de transport de la Universitat Politècnica de Catalunya i coordinador d’investigació de Barcelona Innovació del Transport, Francesc Robusté.

 

L’altra taula rodona que es celebrarà tractarà “El nou paradigma de la mobilitat urbana”. Hi participaran el director executiu de la Union des Transports Publics et Ferroviaires de França, Claude Faucher; la directora d’Innovació de Transport for London, Natalia de Estevan-Ubeda, i el catedràtic de transport de la Universitat Politècnica de Catalunya, Francesc Robusté.

+ info: http://www.atuc.es/actos-y-eventos/congresos/palma-2017.html 

L’EMT instaura un nou perfil per als aturats de llarga durada majors de 45 anys

NOTÍCIES

03 d’abr. 2017

L’EMT instaura un nou perfil per als aturats de llarga durada majors de 45 anys
Hila: “És una passa més en el compliment dels acords pel canvi que ja és una realitat”

L’Empresa de Transports de Palma (EMT) i l’Obra Social la Caixa han signat un conveni de col·laboració per facilitar la mobilitat de persones en situació d’atur de llarga durada. Aquest acord permet instaurar des d’avui un nou perfil, “Palma amb tu”, destinat als majors de 45 anys en situació d’atur de llarga durada, és a dir, que duguin 12 mesos inscrits al Soib. Les persones que compleixin pagaran 45 cèntims envers dels 80 cèntims del perfil de residents, gairebé la meitat. Amb aquest nou perfil es dóna compliment a un dels acords pel canvi.

Per al batle de Palma, Jose Hila, “és una passa més en el compliment dels acords pel canvi que, a més, va ser aprovat pel ple de l’Ajuntament per unanimitat”. “Presentam una realitat, no un projecte”, ha remarcat el batle, qui ha recordat que a Palma hi ha 11.860 persones majors de 45 anys en situació d’atur. “Sabem que són un dels col·lectius amb més dificultats, per això volem estar al seu costat i que puguin utilitzar el transport públic a l’hora de cercar feina”, ha afirmat Hila.

El director de centre d’Institucions de CaixaBank, Hilario Llabrés, ha reiterat la importància per a l’entitat “de revertir la confiança del clients la cap a la societat en convenis de col·laboració i ajudes col·lectius més vulnerables”. Per part de l’Associació majors Aturats per l'Ocupació (AMPE), Dolors Sastre ha volgut agrair el nou perfil. “És important que se’ns escolti perquè som aquells que lluitam a peu de carrer i coneixem la necessitat de poder agafar el transport públic a un preu reduït”, ha dit Sastre.

 

Requisits

La Caixa i l’EMT aportaran 3.500 euros cadascuna per subvencionar 20.000 viatges amb aquest nou perfil. Després, l’EMT mantindrà el perfil de forma subsidiària. Per poder donar-se d’alta es necessita la següent documentació:

  • Estar empadronat a Palma.
  • Ser major de 45 anys.
  • Estar inscrit al Soib com a aturats de llarga durada des de fa un mínim de 12 mesos. A més, s’ha de presentar un informe de període de 12 mesos ininterromput inscrit en situació de desempleat, expedit amb data no superior a 10 dies.

L’alta es pot fer a les Oficines d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de l’Ajuntament o a Atenció al Client de l’EMT . Cada tres mesos es revisarà el perfil per saber si encara es mantenen les condicions.

Inaugurada la placa commemorativa del centenari del transport públic de Palma

NOTÍCIES

28 de febr. 2017

Inaugurada la placa commemorativa del centenari del transport públic de Palma
El batle de Palma, Jose Hila, i el regidor de Mobilitat i president de l’Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT), Joan Ferrer, han descobert avui matí la placa que commemora el centenari del transport públic de Palma

El batle de Palma, Jose Hila, i el regidor de Mobilitat i president de l’Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT), Joan Ferrer, han descobert avui matí la placa que commemora el centenari del transport públic de Palma. La ubicació triada ha estat l’avinguda Antoni Maura, just devora l’entrada principal de s’Hort del Rei, el mateix lloc on l’1 de juliol de 1916 s’inaugurava el primer trajecte del tramvia elèctric, la fita que dóna inici al transport públic de Ciutat.

 

El juliol de 2016 es va celebrar els 100 anys de la posada en funcionament del primer tramvia elèctric de la ciutat. El tramvia no era del tot desconegut en aquells moments, ja que des del 1891 Palma disposava d’un tramvia de mules. L'electrificació del servei suposà la transformació definitiva cap el nou sistema de transport públic urbà encara ara vigent a l'actualitat.

 

La placa vol recordar l’1 de juliol, “una data important per a Palma perquè va posar la base del transport públic a Ciutat“, segons el batle de Palma, Jose Hila. Un transport públic “modern” del qual avui dia l’EMT “n’és hereva”.

L’EMT comença la renovació de la flota d’autobusos amb finançament del Banc d’Inversions Europeu

NOTÍCIES

22 de febr. 2017

L’EMT comença la renovació de la flota d’autobusos amb finançament del Banc d’Inversions Europeu
El procés de renovació de la flota preveu l’adquisició de 95 nous autobusos entre el 2017 i el 2019

El Banc Europeu d’Inversions (BEI) ha aprovat el finançament per a la renovació de la flota d’autobusos de l’Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT). D’aquesta manera, el BEI aportarà el 50 per cent del pressupost previst mentre que el 50 per cent restant es farà a través d’entitats financeres privades. El vistiplau del BEI permetrà iniciar el procés de renovació de la flota amb l’adquisició de 95 nous autobusos en tres anys.

 

Per al batle de Palma, Jose Hila, “complim amb la paraula donada”. “Una flota envellida com la de l’EMT suposa un elevat consum de combustible, a més d’oferir un servei que no és el que necessita una ciutat de Palma”, ha explicat. Segons el batle, “haver aconseguit finançament del BEI per iniciar la renovació indica que la gestió que s’està fent a l’empresa genera confiança”. Amb els nous busos, “millorarem la qualitat del servei i serem mediambientalment més eficients”, ha afirmat Hila. El regidor de Mobilitat, Joan Ferrer, ha apuntat que el BEI ha valorat “el projecte de transport públic i de mobilitat sostenible” que impulsa l’Ajuntament. “Volem tenir una EMT sanejada i a l’abast de tothom”, ha afirmat.

 

Finançament assegurat

Per a aquesta primera fase del procés de renovació es preveu una inversió de 30 milions d’euros, dels quals la meitat seran aportats pel BEI. L’acord amb el BEI implica que el finançament per part del banc pot arribar fins als 30 milions, que no s’assoliran en aquesta primera fase. “Allò que s’ha fet és assegurar el finançament per a una segona fase perquè pugui continuar a partir del 2020”, ha assegurat el batle.

 

La flota de l’EMT es compon de 178 autobusos. D’aquests, 95 tenen entre 15 i 17 anys, xifra que suposa el 53,3 per cent del total, més de la meitat. Aquests són els autobusos que es renovaran entre el 2017 i el 2019. D’aquesta manera, el 2017 arribaran els primers 31 vehicles, el 2018, 32 busos més, i el 2019, els darrers 32 autobusos. A més, es potenciarà la substitució dels vehicles de 12 metres per d’altres articulats de 18 metres amb l’objectiu d’aconseguir augmentar la capacitat de l’EMT en un 35 per cent. “S’aconseguirà un estalvi en combustible i en manteniment i, a més, aconseguirem tenir un menor número de busos complets”, ha explicat el regidor.

L’EMT supera els 40 milions d’usuaris el 2016

NOTÍCIES

30 de gen. 2017

L’EMT supera els 40 milions d’usuaris el 2016
L’empresa municipal guanya gairebé 1,4 milions de passatgers en un any, xifra que suposa un increment del 3,5 per cent

L’Empresa Municipal de Transports de Palma (EMT) ha superat els 40 milions de passatgers durant el 2016, dada que no s’aconseguia des del 2011. En concret, han transportat a 40.505.028 usuaris, 1.384.885 més que el 2015, en què pujaren a l’EMT 39.120.143 viatgers. Aquesta xifra suposa un increment del 3,5 per cent.

 

“Hem trencat la barrera dels 40 milions d’usuaris a l’EMT després d’anys de baixades, és una bona senyal perquè ens indica que la feina que fem està donant els seus fruits”, ha assegurat el regidor de Mobilitat i president de l’EMT, Joan Ferrer.

 

Una pujada constant

Durant 11 dels 12 mesos de 2016 l’EMT va guanyar usuaris. Així, els mesos amb un increment major foren febrer amb una pujada d’un 9 per cent el febrer, l’abril amb un 8,9 per cent i l’agost, amb un 6,1 per cent. Gairebé totes les línees han sumat usuaris. Aquelles que han pujat més han estat la 3 (Pont d’Inca-Illetes) amb 210.079 passatgers més, la 23 (Palma-s’Arenal-Cala Blava), amb 167.737 usuaris més, i la 15 (Platja de Palma-Plaça de la Reina), amb un increment de 156.768 passatgers.

 

Pel que fa al tipus de forma de pagament, dels gairebé 1,4 milions de nous usuaris, un 56 per cent empraren la targeta ciutadana, que en xifres suposa 774.253, mentre que 610.632, el 44 per cent del total, compraren un bitllet senzill. A més, els serveis no coberts s’han reduït en un 54 per cent en un any. Així, dels 340 serveis de mitjana previstos, abans hi havia incidències a 2,29 mentre que ara aquesta xifra s’ha reduït a 1 servei. “Encara ens queda feina per fer en aquest sentit, però hi estam treballant”, ha assegurat Ferrer.

 

Gratuïtat

Durant 2016, 406.000 menors de 9 anys han pogut viatjar de forma gratuïta. D’aquests, l’EMT calcula que són nous usuaris 24.484, xifra que suposa un 1,7 per cent dels 1,4 milions d’increment de viatgers de 2016. “Vull recordar que enguany la gratuïtat s’ha incrementat fins als 12 anys per, així, poder abastar tota l’educació primària”, ha afirmat el regidor de Mobilitat.

 

Millora de freqüències

La millora de freqüències que s’ha dut a terme en algunes de les línees de  l’EMT s’ha vist reflectit en els resultats que s’han obtingut. Així, la línea 31 (Palma-s’Aranjassa-Sant Jordi) ha augmentat el seu passatge un 30,6 per cent, la 30 (Sant Joan de Déu), amb un 9.1 per cent d’increment, i la 25 (Platja de Palma per autopista), amb una pujada del 7,7 per cent.

 

Pel que fa al número de quilòmetres, els busos de l’EMT han realitzat 46.711 quilòmetres més que el 2015. Desglossat per línees, coincideix amb aquelles en les quals s’ha millorat les freqüències, però en diferent ordre. Així, la 31 és la que més ha augmentat el número de quilòmetres recorreguts amb un augment del 10,2 per cent, la 25 ha estat la segona amb un 4,3 per cent més i la 30, la tercera amb un 3,35 per cent més.

Documents adjunts

Els menors de 13 anys ja poden viatjar des d’avui de forma gratuïta a l’EMT

NOTÍCIES

02 de gen. 2017

Els menors de 13 anys ja poden viatjar des d’avui de forma gratuïta a l’EMT
L’Empresa Municipal de Transports ha incrementat la mesura dels 8 fins als 12 anys i beneficiarà als alumnes d’Infantil i Primària

A partir d’avui, tots el nins i nines d’Educació Infantil i Primària, fins els 13 anys, ja poden viatjar de manera gratuïta amb els busos de l’Empresa Municipal de Transports (EMT). D’aquesta manera, a partir del 2017 la gratuïtat ha passat dels 8 anys fins als 12 anys (ambdós inclosos).

 

L’objectiu de la mesura és promoure el transport públic entre els més joves i mentre duen a terme la seva formació acadèmica per, d’aquesta manera, crear uns hàbits d’utilització que en el futur donin com a resultat  un major ús d’aquest mitjà.

 

A més, amb la mesura es pretén arribar a tota l’educació Primària per garantir la gratuïtat durant tot el cicle. Cal recordar que l’actual equip de govern va duplicar per al 2016 la gratuïtat, que va passar dels 4 anys fins als 8 i que ara la triplica. Amb aquest nou increment, es dóna compliment al compromís d’augmentar de forma progressiva la gratuïtat fins a arribar als 16 anys.

 

L’EMT calcula que uns 15.000 joves d’entre 9 i 12 anys (inclosos) es podran beneficiar de la mesura i que són aquells que actualment tenen activada la targeta ciutadana, més els que es donin d’alta. Per poder beneficiar-se de la mesura, s’haurà d’actualitzar el perfil de la targeta ciutadana.

L’EMT vista des de l’òptica dels usuaris més fidels

NOTÍCIES

20 de des. 2016

L’EMT vista des de l’òptica dels usuaris més fidels
L’empresa municipal engega la segona part de la campanya “Persones que acompanyen persones” i dóna veu als usuaris

L’Empresa Municipal de Transports ha posat en marxa la segona part de la campanya  “Persones que acompanyen persones” que té com a objectiu promoure l’ús del transport públic. En aquesta ocasió, els xofers jubilats que protagonitzaren la primera part de la iniciativa han donat pas a cinc usuaris de l’EMT guardonats els darrers anys amb el premi a la fidelitat que entrega l’empresa.

 

El batle de Palma, Jose Hila, ha afirmat que els usuaris que formen part de la campanya són “un exemple perquè altres persones que no ho són s’animin a fer servir el transport públic”. A més ha assenyalat que l’increment enguany dels usuaris de l’EMT és “una feina de futur que s’ha de continuar” i per això l’any que ve s’ampliarà la gratuïtat del servei per als menors de fins a 12 anys. Perquè “si de petits fan servir el transport públic segur que de majors estaran acostumats i continuaran fent-ne ús”.

 

La campanya, que s’engega avui i que romandrà fins el mes de febrer, es pot veure a diferents trasseres dels busos de l’EMT. D’aquesta manera, allò que es persegueix és que mitjançant missatges positius dels propis usuaris la ciutadania es decanti per l’EMT.

 

Els protagonistes

Els cinc protagonistes de la campanya, que  han estat guardonats els darrers anys amb el Premi a la fidelitat que entrega l’EMT, responen a diferents perfils. Així, es poden trobar una mare que acompanya els seus fills a l’escola, un treballador que va a fer feina o una nina que va tota sola a l’escola. Ells són alguns dels exemples que centren aquesta campanya.

 

Vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=wWAI3tvQTRM

 

   

 

 

L'EMT guanya més de 162 mil passatgers al novembre

NOTÍCIES

09 de des. 2016

L'EMT guanya més de 162 mil passatgers al novembre
En onze mesos l’empresa municipal ha recuperat gairebé 1,4 milions d’usuaris. Les línies que més han crescut el darrer mes són la 23, la 25 i la 5

L'EMT continua en la seva línia de recuperació d'usuaris. L'empresa municipal va transportar 3.147.693 passatgers el passat novembre, 162.344 més que en el mateix mes de 2015. Això suposa un increment del 5,44 % respecte el novembre de 2015, mes en què empraren l’EMT 2.985.349 usuaris.

 

En termes interanuals això suposa que l’EMT ha guanyat entre gener i novembre de 2016 1.381.202 usuaris en relació al mateix període de 2015, un increment del 3,8 %. D’aquesta manera, s’ha passat de 36.305.457 usuaris als 37.686.659.

 

El regidor de Mobilitat, Joan Ferrer, afirma que aquestes dades confirmen que la tendència a l'alça en el nombre d'usuaris ha estat constant durant tots els mesos de l'any, tant en aquells que són més turístics, com en els de temporada baixa. "Aquesta recuperació important de passatge es deu a una gestió que ha prioritzat des del primer minut, el compliment dels serveis oferts. Dit d'una altra manera, els autobusos que han de sortir de cotxeres a la línia, ara efectivament ho fan, cosa que no succeïa anys enrere".

 

La pràctica totalitat de les línies augmenten el nombre de passatgers, tant les residencials com les turístiques, encara que són aquestes últimes les que aconsegueixen sumar un major nombre d'usuaris.

 

Les línies eminentment residencials que han experimentat un augment important de passatgers al novembre són la 10 (Son Cladera - Sa Indioteria) amb 6.264 usuaris més que representen un increment del 6,38 %; la 8 (Son Roca), amb 8.888 més que suposen un augment del 3,60 %;  i la línia 5 (Es Rafal – Son Dureta) amb 12.335 de passatgers més, un increment del 4,97 %.

 

Pel que fa a les línies més turístiques, aquest novembre s’han guanyat més usuaris a la 23 (s’Arenal – Cala Blava), amb 18.241 passatgers més que representen un 48,74 % d’increment i la línia 25 (Platja de Palma per autopista), amb 16.805 passatgers més, un 21,7 % d’augment.

Els nous conductors inicien el seu període de formació

NOTÍCIES

21 de març 2016

Els nous conductors inicien el seu període de formació
Finalitzat el procés de selecció, els 10 primers conductors realitzen el curset d'iniciació abans d'incorporar-se a la feina.

Un cop seleccionats els 31 nous conductors que s’ aniran incorporant les setmanes vinents, un grup de deu ja està plenament immers en un període formatiu per preparar la seva incorporació als diferents serveis i línies de l’EMT en els pròxims dies. El Regidor de Mobilitat, Joan Ferrer ha volgut donar la Benvinguda als nous treballadors abans de finalizar la formació. 

L'EMT-Palma incorpora 10 nous xofers a la seva plantilla

NOTÍCIES

17 de juny 2016

L'EMT-Palma incorpora 10 nous xofers a la seva plantilla
Amb aquests treballadors, l'EMT ha contractat ja a 41 nous conductors de la convocatòria pública que es va engegar a principis d'any i que va concloure el mes de març.

Aquestes noves incorporacions se duen a terme per tal de cobrir les necessitats diàries de conductors i tenen com a objectiu evitar que es produeixin incidències i cancel·lacions de serveis. En aquests moments, estan en període de formació i pràctiques. D’aquí a uns dies s’incorporaran al servei.

Nova línia circular (29 Ronda Urbana)

NOTÍCIES

20 de nov. 2006

Nova línia circular (29 Ronda Urbana)

El dia 20 de novembre l'EMT va incorporar una nova línia circular anomenada Línia 29 Ronda Urbana, que connecta l'Hospital de Son Dureta amb diferents zones de Palma. Els usuaris disposen d'una línia ràpida, amb connexions directes entre barriades de la periferia. La freqüència de pas és de un autobús cada 16 minuts i en cada sentit. El servei es fa amb 8 vehicles.

Amb motiu de la construcció del nou Parc de les Estacions, aquesta línia circula provissionalment per Amanecer i pel carrer Eusebi Estada. Qun s'hagin finalitzat les obres, el recorregut es ferà pel carrer de Jacint Verdaguer.

Estático: pie de página

 

  971 214 444

C/ Josep Anselm Clavé 5. 07002 Palma de Mallorca

Logo Ajuntament de Palma
Logo Civitas